Historia ceny Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 240,00 zł brutto
szt.
233,00 zł
Sztylet rękawowy (znany również jako sztylet Bodkin lub sztylet gwoździowy) był bronią pchającą opracowaną przez brytyjskie tajne służby SOE (Special Operations Executive) podczas drugiej wojny światowej, głównie do tajnych operacji w życiu cywilnym. Jednoczęściowa konstrukcja, wykonana z jednego kawałka cylindrycznej stali bez elementu parującego, miała mieć niski profil, aby można było ją nosić w ukryciu, a najlepiej nawet przeoczyć lub obezwładnić jako broń ucieczkową w przypadku schwytania. Nie było ujednoliconego schematu produkcji sztyletu rękawowego. Produkowany był w pojedynczych małych i bardzo małych partiach przez różnych producentów. Mówi się, że pierwszą partię wykonał londyński jubiler mający doświadczenie w produkcji otwieraczy do listów. Wspólnymi cechami wszystkich egzemplarzy były trójkątne szlifowane ostrze i prosta konstrukcja przypominająca gwóźdź. Uchwyty mogą być całkowicie okrągłe lub lekko prostokątne. Powierzchnie rękojeści były czasami całkowicie gładkie lub w niektórych seriach o strukturze nacięć poprzecznych (kraciastej), a czasami dodatkowo strukturowane kilkoma rowkami obwodowymi. Prawie zawsze przed końcem w kształcie gałki znajdowało się obwodowe wgłębienie, do którego można było zawiązać skórzaną pętlę w zastępstwie brakującego jelca. Gałka na końcu rękojeści albo miała tę samą średnicę i przekrój co rękojeść, albo była nieco szersza i wystawała jak grzybek. Sztylety rękawowe miały skórzaną pochwę z dwoma rozcięciami, w których można było umieścić skórzany pasek do ukrytego noszenia, dzięki czemu można je było nosić pod ubraniem na przedramieniu (stąd nazwa rękaw) lub na nodze jak nóż do nurkowania. Pojedynczy długi skórzany pasek był owinięty wokół ramienia lub nogi w kształcie ósemki. Do produkcji sztyletu rękawowego HKT używana jest historycznie poprawna, zwykła stal węglowa. Wybór padł na doskonałą stal łożyskową GCr15 z 1% zawartością węgla. Wykończenie to ciemny kwas, który nadaje antyczny wygląd. Ostrze jest zaostrzone z trzech stron i posiada wydrążony rowek po każdej z trzech stron. Sztylet posiada kratkę oraz cztery obwodowe rowki poprawiające chwyt. Wystający gałka grzybkowa (średnica 16 mm, średnica rączki 13 mm) ozdobiona jest głębokim wycięciem umożliwiającym opcjonalne dołączenie skórzanej chusty. Sztylet rękawowy HKT jest dostarczany z brązową skórzaną pochwą z długim skórzanym paskiem z klamrą w kształcie szpilki, pasującą do oryginału.
Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.
Ustawienia cookies
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.